Στην προσπάθεια μας να ρίξουμε μακρύτερα είναι φυσικό να μεγαλώνουμε τα μεγέθη είτε αυτή είναι προωθητική δύναμη (λάστιχα )είτε είναι φορτίο (βέργα). Συνήθως όμως αγνοούμε η και υποβαθμίζουμε κάποια χαρακτηριστικά που παίζουν ζωτικό ρόλο στην αξία του ίδιου του όπλου. Και ενώ κατά την έρευνα αγοράς τα κυρίαρχα διλλήματα. Έχουν να κάνουν με(λαβή, σχήμα, κεφαλή, υλικό, λάστιχα, βέργα) ξεχνάμε ότι όλα αυτά πρέπει να έχουν μια ισορροπία μεταξύ τους, μια ανάλογη μάζα για την κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Την οποία ισορροπία μάζας και δυνάμεων αγνοούν εσκεμμένα ακόμη και οι κατασκευαστές προκειμένου να (βολέψει….) στην παραγωγή. Βλέπουμε δηλαδή όπλα παραγωγής με τον ίδιο κορμό να παίζουν με λάστιχα και βέργες ως τα άκρα και αλλάζοντας τις ετικέτες τα συνιστούν για κάθε χρήση, είτε συμβατική είτε υπέρ απαιτητική συγχρόνως. Πως λοιπόν να μη παρασυρθεί ο αδαείς ,όταν η διαφήμιση επηρεάζει τόσο πολύ. Όταν οι παραπλανητικές φωτογραφίες και οι στημένες σε θαλάσσια πάρκα βιντεοταινίες υπερτερούν της εμπειρίας ενός εξειδικευμένου (ψαροντούφεκα )πωλητή καταστήματος..
Πως μπορεί να προστατευτεί απτό Χ απρόσωπο ιντερνετομάγαζο που μετά την απομάκρυνση από το ταμείο ουδέν λάθος αναγνωρίζεται.
Πως μπορεί να αποφασίσει σωστά αν δεν συζητήσει αν δεν συγκρίνει και δεν δοκιμάσει κάποιος για κάτι που ίσως ξοδέψει κι έναν ολόκληρο μισθό.
Είναι γνωστή όμως και πάγια η πολιτική των ειδημόνων του μάρκετινγκ να υποβαθμίζουν την αξία του χρήματος όταν πρόκειται να παρουσιάσουν κάτι καινούριο. Και ενώ οι προσδοκίες για κάτι καλύτερο γιγαντώνονται στην φαντασία μας είναι η καταλληλότερη στιγμή για να μας πούνε την τιμή του.
Έτσι πέφτουμε στη λούμπα οι περισσότεροι και μετά ακούς το χαρακτηριστικό…..τον ******* του έσκασα τρακόσα ή πεντακόσια ή εφτακόσια κι αυτό θέλει συντεταγμένες για να πιάσει στόχο. Άσε που πρέπει να φοράς περικάρπιο για να αντέξεις την ματαιοδοξία του κατασκευαστή. Γιατί το μόνο που δεν φαίνεται στις φωτο η ακόμη και στο βίντεο είναι το βογκητό του καρπού. Όσο για την ουσία του πράγματος, ούτε η απώλεια ισχύος απ την ανισόρροπη μάζα μπορεί να διακριθεί.. Και μη γνωρίζοντας τις παραμέτρους συμπεραίνουμε λανθασμένα ότι αφού κλωτσάει τόσο θα είναι και δυνατό. Ναι είναι δυνατό δε λέω ,αλλά για στήριξέ το στο σαγόνι σου για να ρίξεις και θα δεις ότι είτε σου ρίχνει ο Τάισον χωρίς γάντι είτε σε κλωτσάει αυτό, η σιαγόνα σου θα θέλει λάμες τιτανίου για να ξανά λειτουργήσει.. Αν αυτό λέγεται δύναμη τότε έχει λάθος φορά.. Κάτι πάει λάθος και πρέπει να το διορθώσουμε. Αν οι απαιτήσεις παραμένουν συμβατικές τότε δεν έχουμε παρά να εκλογικεύουμε τις δυο ποιο εύκολες παραμέτρους πούνε τα λάστιχα και η βέργα μειώνοντας την ισχύ και το βάρος αντίστοιχα .Αν παραμείνουμε όμως ανυποχώρητοι στις απαιτήσεις μας τότε, μία και μόνο μία είναι η διόρθωση που επιβάλετε. Η προσθήκη μάζας. Αυτό μπορεί να το πετύχουμε βασικά αντικαθιστώντας τον σωλήνα με αντίστοιχο κατασκευασμένο από κάποιο άλλο υλικό μεγαλύτερης πυκνότητας αλλά συνήθως και μεγαλυτέρου όγκου.. Έτσι αυξάνουμε την αδράνεια η οποία είναι υπεύθυνη για τα δεινά του καρπού αλλά και της βολής μας .Το υαλόνημα, το ανθρακόνημα και το ξύλο είναι τα δημοφιλεστέρα υλικά γι αυτήν τη χρήση, γιατί το ειδικό τους βάρος , η αντοχή,αλλά και η δυνατότητα τους να μορφοποιούνται κατά βούληση επιτρέπει τον πειραματισμό σε διάφορα επίπεδα ώσπου να βρεθεί η καταλληλότερη φόρμουλα για την κάθε περίπτωση.
Υπάρχει όμως και ένας ύπουλος παράγοντας που επηρεάζει σημαντικά και μας μπερδεύει. Έχει να κάνει με την γωνία του όπλου κατά την ώρα της τουφεκιάς σε σχέση με τον πήχη μας. Είναι σαφές ότι κατά την ανάκρουση το όπλο παλινδρομεί κατά την διεύθυνση του μήκους του και με φόρα προς τα πίσω ενώ κατόπιν επανατάσει με την αντίδραση του χεριού μας.. Εάν το όπλο το συγκρατούμε κοντράροντας κατά μήκος του τεντωμένου χεριού μας τότε έχουμε την μικρότερη απώλεια ενέργειας. Όσο η γωνία του όπλου σε σχέση με το χέρι μας μεταβάλλεται τόσο επηρεάζεται αρνητικά το δραστικό της βέργας.. Την απόλυτη ισχύ της την έχουμε στο μηχάνημα δοκιμών λόγο της μηδενικής παλινδρόμησης, ενώ την μεγαλύτερη απώλεια την καταγράφουμε σ’ ένα αιωρούμενο όπλο στη θάλασσα . Τα αποτελέσματα αυτών των δοκιμών που έγιναν και στο μηχάνημα και στην θάλασσα απέδειξαν όλα τα παραπάνω και θα δημοσιευθούν στο επόμενο τεύχος. Ένα νέο σύστημα μάλιστα καταγραφής της ανάκρουσης προστέθηκε στο μηχάνημα δοκιμών το οποίο μερτάει την παλινδρόμηση σε σταθερή αντίσταση παρόμοια μ’ αυτήν του χεριού μας. Έτσι σε προσεχείς μετρήσεις και δόκιμες θα μπορούμε να μιλάμε για πραγματική εξομοίωση της βολής υπολογίζοντας ακόμη και την ανάκρουση σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες παραμέτρους (βάρος όπλου, βέργα, λάστιχα.).